چگونه از طریق طراحی سایت برندسازی کنیم؟
داشتن یک نام تجاری (برند) قوی برای موفقیت کسب و کار یک ابزار ضروری برای شناخته شدن، متمایز شدن و تداوم یک شرکت است. به طور ساده بگوییم که برند شرکت، تصویر و احساسات شما را به مشتریانتان انتقال میدهد. در واقع برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان، خدمات و محصولات یک شرکت را درک و تجزیه میکنند. برخی از برندها بسیار شناخته شده و قابل مشاهده در سراسر جهان هستند؛ در حالیکه برخی دیگر از برندها مبهمتر هستند و توسط جامعه به خوبی شناخته شده نیستند. به طور کلی روشهای بسیار زیادی وجود دارد که بتوانید برند خود در جهان بشناسانید و افراد با آن ارتباط برقرار کنند.
در افزایش آگاهی از برند، ایجاد اعتبار برند یا راهاندازی یک برند جدید، وبسایت شرکت یک نقش تمام و کمال را در برندسازی شرکت شما ایفا میکند. از این رو طراحی وبسایت بخش مهمی از برندسازی اینترنتی است؛ به این دلیل که طراحی وبسایت به شما کمک میکند رفتارهای مصرف کنندگان را زیر نظر بگیرید، در مشتری ایجاد اعتماد کنید. از طرفی داشتن یک وبسایت تعاملی بسیار مهم و ضروری است و به عنوان یک بخش جدانشدنی از هویت برند، بازاریابی آنلاین، بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکههای اجتماعی نقش مهمی در موفقیت تجارت شما دارد.
تبلیغات میان متنی
سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.
تبلیغات میان متنی
اگر میخواهید وبسایت کسب و کار شما موفق شود، طراحی وبسایت خیره کننده کافی نیست. طراحی وبسایت باید هویت برند شما را منعکس کند. وبسایت شما مهمترین مکان برای نمایش برند شماست؛ از آنجا که مکانی است که مشتریان بالقوه شما برای یافتن شما به آن مراجعه میکنند؛ به این دلیل که میخواهند بیشتر در مورد کاری که انجام میدهید، محصولات و خدمات ارائه شده و شیوههای شما در تجارت بدانند. هنگامی که وبسایتی را ایجاد میکنید، باید مطمئن شوید که رنگها، متنها، تصاویر، هدایت بری (navigation) و هر چیز دیگر به منظور نمایش بهینه از برند شما طراحی شده است. اندیشیدن در مورد هویت برند به عنوان مجموعهای از ارزشها و ایدههایی است که میخواهید افراد با شرکت شما ارتباط برقرار کنند. طراحی میتواند کمک کند که بتوانید این ایدهها را برای عموم به نمایش بگذارید. برای مثال گوگل از یک طرح مینیمالیستی استفاده میکند که به سادگی و به شکل تصویری از برند خود پشتیبانی میکند.
بنابراین وبسایت شما مهممترین مؤلفه حضور آنلاین شماست، از این رو وبسایت باید با هویت نام تجاری شما هماهنگ باشد. در ادامه چند نکته مفید برای ایجاد وبسایتی را بیان میکنیم که منحصر به فردی کسب و کار شما را نشان دهد و نشان دهنده برند شما باشد.
عواملی که میتواند در طراحی وبسایت به عنوان ابزار برندسازی مورد استفاده قرار گیرند
- رنگ و فونت : اولین مرحله در برندسازی شرکت شما به صورت آنلاین، انتخاب درست طرح رنگ است. رنگ یک ابزار قدرتمندی است که احساسات را در افراد ایجاد میکند و رنگ مورد استفاده برای وبسایت تعیین میکند که چگونه شما توسط مشتریان دیده میشوید. بنابراین مطمئن شوید فونتها و رنگها بر روی سایت شما برند شما را تکمیل میکنند. در مورد اینکه چگونه اپل از رنگ سفید برای انتقال پاکیزگی استفاده میکند فکر کنید و یا به عنوان مثال اگر کسب و کار شما مرتبط با باغبانی است برای حس آرامش از رنگهای سبز یا گلهای رنگی روشن استفاده کنید و آنها را با یک فونت ساده و واضح ترکیب کنید. از سوی دیگر اگر لوازم شنا میفروشید رنگها و فونتهای وبسایت خود را طوری انتخاب کنید که نشان دهنده محصولات شما باشد.
- محتوای وبسایت: محتوای وبسایت، شانس شما برای صحبت کردن مستقیم با مشتریانتان است. کیفیت و نوع محتوای سایت، بخش مهمی از چگونگی آنچه که برند شما میرساند را بازی میکند. شما میخواهید نشان دهید که چگونه برند شما با سبک زندگی مخاطبان هدفتان و با نحوه پاسخگویی به نیازهای آنان مرتبط است. بنابراین اگر میخواهید برند شما پر ابهت و قابل توجه باشد و نیز منعکس کننده احساسی خاص باشد، باید محتوای با کیفیت برای نشان دادن آن ایجاد کنید. بازدیدکنندگان سایت خود را به سوی خود بکشید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات و مطالب ارزشمندی را به آنان ارائه میکنید که ارزش آن را دارد که در آینده دوباره به وبسایت شما برگردند. بنابراین وبسایت خود را با تصاویر خیره کننده، اطلاعات ارزشمند و جذاب، و هر مورد ابتکاری و معتبر متناسب با بازار خود بروزرسانی کنید.
- طراحی و طرحبندی (Layout) کلی: طراحی کلی و طرحبندی به چگونگی ارتباط برقرار کردن کاربران با وبسایت کمک میکند. در واقع طرحبندی، پایه هر طراحی سایت است. یک طرحبندی خوب، کاربر وبسایت را در طول طراحی سایت هدایت میکند و به او میگوید کدام قسمتهای سایت دارای اهمیت بیشتری است. بنابراین طرحبندی خلاقانه و عمده در دراز مدت میتواند باعث بهبود تجربه کاربری از طراحی سایت شود.
- طراحی لوگو: هنگامی که برندهایی مانند کوکا کولا، مرسدس، مک دونالد و ... را میشونید میتوانید به طور اتوماتیک تصویر لوگوهای آنان را در ذهن خود بکشید. اکثر برندهای مهم، اسامی کوتاه و مختصری دارند که با خلاقیت و ابتکار طراحان به گونهای منحصر به فرد خلق شده اند. برخی از این برندها، ترکیب اختصاری از حروف اول نام کامل شرکت یا مالکان و مؤسسان اولیه آن هستند. لازم به ذکر است که لوگو، برند شما و هویت تجاری شما نمیباشد، طراحی لوگو (مشخص کننده تجارت در ساده ترین شکل با استفاده از نماد یا آیکون)، طراحی برند یا برندسازی (درک احساسی از تصویر یک شرکت به صورت کلی) و طراحی هویت تجاری (قسمت های بصری که بخشی از برند کلی را شکل می دهد) همگی دارای نقشهای متفاوتی میباشند که در کنار هم تصویری از تجارت و محصولات را ارئه میدهد. از این رو لوگوی قوی بخش مهمی از استراتژی برندسازی شماست. لازم است که لوگو مترادف بصری نام شرکت شما باشد، بنابراین مطمئن شوید که برای آن یک مکان برجسته در وبسایت خود قرار دادهاید و لوگو در همه صفحات نمایش داده شود.
- استفاده از Call to Action : این واژه مشتریان را هدایت میکند تا چگونه با وبسایت شما ارتباط برقرار کنند و اقدامات مورد نظر شما را تکمیل کنند. شما باید پیامهای متنی بزرگ و واضح برای مثال «مشاهده کاتالوگ ما»، «دانلود کن» یا «وارد شو تا برنده شوی» را ایجاد کنید. هنگامی که کاربران درک کردند که چگوه باید با سایت شما تعامل کنند، آنها تجربه تمام و کمالی از برند شما را بدست خواهند آورد. بنابراین در هنگام ایجاد وبسایت، در مورد call to action به عنوان یک عنصر ضروری در تجربه کاربر فکر کنید. برای اینکه توجه افراد را به سمت call to action ببرید، یک فضای خالی را در اطراف بگذارید و آن را با متنهای دیگر شلوغ نکنید تا با رنگهایی بر روی call to action تآکید کنید و بدین صورت بازدیدکنندگان آن را از دست ندهند.
- اپلیکیشنها و ویجتها : اپلیکیشن و ویجتهای بسیاری وجود دارند که میتوانید به وبسایت خود اضافه کنید تا تجربه کاربری افزایش یابد، اما در این خصوص کیفیت مهم است نه کمیت. اپلیکیشنهایی را انتخاب کنید که با بازار هدف شما و لحن برند شما متناسب باشد. برای مثال، یک ویجت کامنت فیسبوک میتواند برای یک وبسایت فروشگاهی متناسب باشد اما برای یک شرکت حقوقی نه. و یا یک تقویم رویداد برای یک وبسایت باشگاهی مناسب است اما آیا یک دندانپزشک هم به آن نیاز دارد؟
- استفاده از نوآوری: بسیاری از ویژگی های جدید و نوآورانه ای وجود دارد که شرکت ها قادر به استفاده از آنها در طراحی کلی وب سایت خود می باشند. بسته به ادراک مورد نظر از برند خود، ممکن است بخواهید از جدیدترین ویژگیهای طراحی در طرح های خود استفاده کنید یا با عناصر طراحی کلاسیک کنار بیایید.
چرا با برندسازی در خاطر می مانیم؟
تا بحال به تفاوت اسب و تک شاخ فکر کرده اید؟ وقتی از تک شاخ صحبت می شود موجودی افسانه ای و جادویی در ذهن ما نقش می بندد، از طرف دیگر اسب که صرفا آن را حیوانی اهلی یا وحشی در ذهن داریم چنین خصوصیت ویژه ای ندارد. با وجود اینکه میدانیم تک شاخ وجود خارجی ندارد، ما تک شاخ را بیشتر از اسب دوست داریم. تک شاخ یک برند شده است. بر سر تک شاخ برندسازی بهتری شده است. داستان تک شاخ ها سالیان متمادی و از زمان بچگی مطرح شده، آنقدر در وصف تک شاخ شنیده ایم که تصور رویایی از آن داریم. حتی با وجود آنکه میدانیم این حقیقت ندارد. ما در برندسازی بدنبال حقیقت نیستیم.
برندسازی چگونه شکل میگیرد؟
بطور کلی برندسازی به مجموعه اقداماتی گفته میشود که در شکل دهی و ایجاد یک تصویر از شرکت شما در ذهن و دید مخاطب، کمک میکند.
واقعیت این است که برندسازی هرگز کار پیچیده ای نیست، شما براحتی می توانید، با طراحی سایت حرفه ای و نمایش محصولات خود، و طراحی تبلیغات حرفه ای و ترفیع محصولات و خدمات تان، و با انتخاب رنگ های خاص خود که شرکت شا را تداعی کند، و مهمتر از همه طراحی یک لوگو انحصاری، و برجسته کردن آن از طریق شبکه های اجتماعی امروزی برندسازی برای شرکت خود را شروع کنید. به همین سادگی، شما از طریق برندینگ در ذهن مخاطب خود باقی خواهید ماند. در حقیقت برندسازی باعث میشود که شما تجربه ای مثبت و منحصر بفرد را برای مصرف کنندگان تان ایجاد کنید تا آنها هیچ گاه نتوانند نام برند شما را فراموش کنند. و عدم توجه به اصول برند سازی میتواند تجربه ای منفی و ناخوشایند را در ذهن مشتری ایجاد کند. که مسلما شما خواستار آن نیستید.
برندینگ بطور ساده ” انتخاب یک نام، سمبل و یا طراحی مشخصی از یک محصول یا خدمات است که شما را از سایر محصولات و خدمات مشابه متمایز میکند.
اهمیت طراحی سایت در برندسازی
برندینگ چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک مخصول یا خدمت است؛ برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می کنند. سودآوری به واسطه جذب مشتریانی وفادار از فوائد برندینگ است و یک طراحی سایت خوب میتواند در برندینگ تاثیر بسزایی بگذارد.
چطور میتوانیم رد طراحی سایت به برندینگ خود ارزش مضاعفی قائل شویم؟ در بخش به این موضوع خواهیم پرداخت.
باید بدانید که در علم بازاريابي و برندينگ امروزه مفهومي به نام برندينگ اينترنتي بوجود آمده است. برندینگ اینترنتی با بهینه سازی سایت و یا سئو تفاوت دارد. گرچه سئو میتواند کمک زیادی به برندینگ اینترنتی کند.
لورا ريس در کتابي با عنوان “سقوط تبليغات و ظهور روابط عمومي” نظر جالبی دارد با این عنوان که:
برندها را رسانه ها مي سازند. اين پيام رسانه هاست که مطلوبيت برند را نزد افکار عمومي ارتقاء مي بخشد.
اگر گفته او را بپذيريم آنگاه به نقش و اهمیت طراحی سایت در برندسازی و برندينگ اينترنتي پي خواهيم برد. امروزه اينترنت قويترين رسانه قرن بيست و يکم به شمار می رود. همگی ما اذعان داریم که اينترنت به طرز شگرفي سبک زندگي مردم امروزی را تغییر داده است. آمار ها نشان داده است که ضريب نفوذ اينترنت به شکل فزاينده و غير قابل باوري حتي در کشورهاي جهان سوم در حال افزايش است.
شکی نیست که اينترنت ديگر رسانه آينده نيست. اينترنت رسانه امروز است.
باید بگوییم که طراحی وب سایت بخش بسیار مهمي از فرآيند برندينگ اينترنتي محسوب میشود. در ذهن تمامی مصرف کنندگان و مشتريان شما این باور وجود دارد که شما حتما داراي يک وب سايت رسمي و مستقل در اينترنت هستيد (البته تنها به واسطه داشتن سک وب سايت تمايزي نسبت به رقبا ندارید) طراحی وب سایت حرفه ای باعث میشود تا رفتارهاي مصرف کنندگان را زير نظر بگيريد. با استفاده از ابزارهای مدرن تحليلگر سایت میتوانید در هر لحظه متوجه شويد که کاربران با جستجوي چه کلماتي به وب سايت شما وارد شده اند. چه صفحاتي را بيشتر ديده اند و از چه صفحاتي به سرعت خارج شده اند. اين ابزارها به شما کمک ميکند تا عادات مصرف و علاقمند هاي مشتريان را کشف کنيد و يا خود را براي تقاضاها و بازارهاي جديد آماده کنيد.
طراحی وب سایت همچنين به شما کمک ميکند تا در مشتري اعتماد بيافرينيد و این خود کمک بسزایی در برندینگ به شمار می رود.
برندسازی روش هوشمندانه تجارت و تولید ثروت است
انتخاب دامنه مناسب در طراحی سایت
اولین فاکتور و چیزی که مخاطب شما از سایت شما میبیند و در طراحی سایت حرفه ای برای برندسازی موثر است ، نام دامنه شما است. توصیه این است که موارد زیر را در انتخاب نام دامنه برای برندسازی در نظر بگیرید:
- دامنه کوتاه و راحت
- بین المللی و بدون مرز
- خاص باشد
- القا کننده ی بهترین ها
- حس خوب و مثبتی ایجاد کند
اهمیت لوگوی سایت در برندسازی
قابل بحث نیست که طراحی یک لوگو متناسب و ایده ال برای کسب و کار شما بسیار مهم و حیاتی شده است. توصیه می شود که شما به عنوان صاحب یک تجارت کوچک یا بزرگ، برای برندسازی و برندینگ، پس از مشخص کردن اهداف و طراحی سایت حرفه ای ، نیاز به یک نشان مخصوص یا لوگو برای سایت خود دارید. میبایست با دیدن لوگو توسط مخاطب، سریعا به خاطر سپرده شود. در این صورت به هدف خود رسیده اید. طراحی خاص میتواند در خاطر سپاری لوگو کمک زیادی کند. طراحی لوگو می بایست سرشار از خلاقیت بوده تا در ذهن ماندگار شود. و نهایتا کاربر با دیدن آن به یاد خدمات و محصولات سایت شما بیفتد.
شکی نیست که یک نشان حرفه ای (لوگو ) تاثیر شگرفی در برندینگ شما خواهد داشت. همچنین لوگو نقش قابل توجهی در هویت بصری در برند سازی دارد. لوگوی سایت قسمت مهمی از تجارت و طراحی سایت شما به شمار می رود.
حرف آخر
برای برندسازی اینترنتی توصیه میکنیم که همین حالا دست به کار شوید و با طراحی یک سایت حرفه ای اینترنت را به فضای رسانه ای و تبلیغاتی خود اضافه کنید. امروزه بیشک اینترنت بزرگترین رسانه دور و بر شما محسوب میشود و البته بیشترین نفوذ را در زندگی مردم دارد! وقتیکه که اینترنت و سایتهای اینترنتی به بخشی از زندگی مردم امروزی تبدیل شده میتواند در کسب و کارها نیز به بخشی از برند سازی موثرتبدیل شود. نمیتوان کتمان کرد که ارائه خدمات و محصولات در اینترنت، به یک باید تبدیل شده است. وقتی شما در فکر رونق کسب و کار خود هستید و سایتی راه اندازی می کنید، مانند این است که دفتر کاری زدید که ۲۴ ساعته باز است و از هر کجای دنیا برای مخلطب قابل رویت است!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تبلیغات میان متنی/
درب شیشه ای یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است.
[ بازدید : 403 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما : ]