نحوه پیدا کردن رتبه سایت در گوگل

يکشنبه 1 دی 1398
12:22
پوریا

پیدا کردن رتبه سایت در گوگل


قطعاً نیازی به توضیح میزان اهمیت گوگل و رتبه بالا سایت در گوگل از نظر بازاریابی آنلاین نیست. همه شما به خوبی می‌دانید که با رسیدن به رتبه بالاتر در گوگل میزان ترافیک سایت شما افزایش یافته و شانس فروش کالا و خدمات سایت بیشتر می‌شود. اگر سایت شما خدمات رایگان ارائه می‌دهد رتبه بالا در گوگل به معنای دریافت تبلیغات بیشتر و افزایش درآمد برای شما خواهد بود. قطعاً هیچ سایتی بی نیاز از رتبه بالا در گوگل نیست. اما اهمیت دانستن رتبه سایت در گوگل چیست؟ فرض کنید که سایتی با هزاران صفحه در اختیار شما است و می‌خواهید این سایت را بهینه سازی کنید. قطعاً قبل از هر اقدامی می‌خواهید ببینید که این سایت در حال حاضر در چه شرایطی قرار دارد. برای این منظور باید صفحات سایت را برای کلمات کلیدی مرتبط با آنها بررسی کنید و جایگاه هر کدام را در گوگل مشخص نمایید. بعد از این مرحله می‌توانید اقدامات سئو مد نظر خود را در سایت اعمال کنید و سپس مجدداً رتبه سایت در گوگل را با رقبا مقایسه کنید. این روش برای اطمینان از صحت فرایند سئو در سایت ضروری است.

پیدا کردن رتبه سایت در گوگل

تمام وب سایت ها این موضوع را به خوبی می دانند که برای رسیدن به رتبه و جایگاه بالا در گوگل، ترافیک بالای وب سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا هر چه میزان کاربرانی که به وب سایت شما وارد می شوند بیشتر باشد جایگاه و رتبه ای که در نتایج جستجو در گوگل بدست می آورید بیشتر خواهد بود و شانس فروش محصولات شما نیز بیشتر خواهد شد. پس بدون شک هیچ سایتی بی نیاز از این نیست که رتبه بالاتری را در گوگل بدست آورد. اما برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل باید صفحات سایت خود را برای کلمات کلیدی مرتبط بررسی کنید و جایگاه آنها را برای گوگل مشخص کنید. با انجام این کار می توانید کارهای لازم برای سئو سایت را انجام دهید و بعد از آن رتبه و جایگاه سایت های رقبا رو با سایت خود مقایسه کنید.

بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.

برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل چه کار کنیم؟

آیا برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل نیازمند ابزار هستید؟ پاسخ کوتاه به این سوال خیر است. شما می‌توانید به صورت دستی نیز رتبه سایت خود را بررسی کنید. اما ابزارها سرعت انجام این کار را افزایش خواهند داد.

سریعترین روش پیداکردن رتبه سایت در گوگل

برای اینکه بدانید وب سایت شما در گوگل چه جایگاهی دارد میتوانید از ابزارهایی برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل استفاده کنید برخی از این ابزارها عبارتند از: SERPTrends، SEOquake و Seo SERP که در ادامه درباره هریک از این ابزارها به اختصار توضیح داده ایم.

SERPTrends

یکی از افزونه های گوگل کروم و فایر فاکس که به صورت رایگان قابل استفاده می باشد SERPTrends است شما با وارد شدن به مرورگر دلخواه خود می توانید در بخش Add-ons یا Extension افزونه SERPTrends را جستجو کرده و آن را به مرورگرهای خود اضافه کنید. شما با استفاده از این ابزار می توانید با کلیک کردن بر رو ی رتبه سایت رتبه الکسای وب سایت خود را نیز مشاهده کنید.

SEO quake

این ابزار برای مرورگرهایی همچون Chrome، فایرفاکس، اوپرا Opera، سافاریsafari قابل دسترسی می باشد و مانند ابزار SERPTrends رایگان می باشد. شما به کمک این ابزار و با نصب آن علاوه بر مشاهد کردن رتبه سایت و میزان افت سئو سایت می توانید رتبه الکسا، مالکیت سایت و تعداد لینک های سایت را نیز مشاهده کنید.

Seo SERP

Seo SERP و SERPTrends دو ابزاری هستند که مانند هم عمل می کنند و گاها بصورت اشتباه به جای یکدیگر به کار می روند. تفاوت چندانی بین این دو ابزار وجود ندارد و شما برطبق سلیقه خود می توانید از آن ها استفاده کنید.

پیدا کردن رتبه سایت در گوگل

بالابردن رتبه سایت

رنک سایت بر چه اساسی مشخص می شود؟

وب سایتی مانند الکسا برای امتیاز دهی به سایت های اینترنتی معیارهای خاصی را در نظر دارد برای مثال الکسا با در نظر گرفتن بازدیدکنندگان وب سایت ها به آنها امتیاز می دهد. اما گوگل اینگونه عمل نمی کند بلکه با در نظر گفتن فاکتورهایی که در داخل و خارج سایت ها بدست می آورد به آنها امتیاز می دهد. این امتیاز ها می تواند بر اساس لینک هایی باشد که سایت ها دریافت کرده اند هر چه این لینک ها معتبر تر باشد قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای سایت ها راحت تر خواهد بود. البته برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل فاکتورهای بسیاری وجود دارد که برای بهینه سازی سایت و بهبود رتبه سایت بسیار موثر می باشند. این فاکتورها عبارتند از:

  • تحقیق و تحلیل مخاطب و رقبا
  • بهینه سازی و سئو داخلی سایت
  • سئو خارجی
  • مشاهده نتایج و گزارشات

پیدا کردن رتبه سایت در گوگل به کمک سایت‌ها

سایت‌های ارائه دهنده ابزارهای تحت وب معمولاً امکانات خوبی برای آنالیز رتبه سایت‌ها در اختیار شما قرار میدهند و برخی ترجیح می دهند از این ابزارها استفاده کنند.

1- DYNO MAPPER

Dyno Mapper

ابزار بسیار محبوبی در رده ابزارهای غیر رایگان برای یافتن رتبه سایت در گوگل است. DYNO Mapper علاوه بر یافتن رتبه سایت در گوگل می تواند نقشه سایت نیز تولید کند. این ابزار از متا کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی صفحات کمک می‌گیرد. این ابزار گزینه‌هایی برای سفارشی کردن کلمات کلیدی بر اساس موتور جستجو و موقعیت جغرافیایی نیز در اختیارتان می‌گذارد. دلیل اینکه این ابزار را به عنوان اولین ابزار برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل معرفی می‌کنیم، توانایی آن در همآهنگی با گوگل آنالیتیکس و امکانات بی نظیر آن است. این ابزار به شما امکان مانیتور کردن سایت رقبا را نیز خواهد داد. شما می‌توانید دریافت اطلاعات به صورت پیام یا همان notifications را نیز فعال کنید. در این صورت هر روز رتبه سایت به شما اطلاع داده خواهد شد. DYNO Mapper را می‌توان به صورت ماهیانه یا سالیانه خریداری کرد. ارزانترین سرویس این ابزار 40 دلار در ماه برای 1000 کلمه کلیدی و بی نهایت دامنه برای رتبه بندی روزانه است.

2- SEO PROFILER

Seo Profiler

اگر قبلاً به دنبال ابزارهای سئو بوده‌اید قطعاً نام این ابزار را شندیده اید. از ویژگی‌های بارز این ابزار سادگی استفاده و توان آن برای کار با گوگل آنالیتیکس است. دلیل اینکه این ابزار گزینه دوم در لیست ما است. امکانات جانبی کمتر آن نسبت به DYNO Mapper می باشد. SEO PROFILER امکان بررسی رقبا را نیز به شما می‌دهد. شما می‌توانید کلماتی را که رقبا در آنها، رتبه بالایی در گوگل دارند را یافته و براساس آن برای بهینه سازی سایت خود تصمیم گیری کنید. این ابزار به شما برای یافتن کلمات کلیدی پر کاربرد نیز کمک خواهد کرد.

3- GADGET

GadGET

این ابزار در اصل یک ابزار تحلیل کلمات کلیدی و تحلیل رقبا می‌باشد، اما می‌توان از آن بعنوان یک ابزار برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل نیز استفاده کرد. اگر بدنبال یک ابزار چندکاره می‌گردید که به تواند رتبه سایت شما در گوگل را نیز گزارش گیری کند این ابزار بسیار مناسب خواهد بود.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

کاربردی ترین ابزار برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل

جت سئو

این ابزار بصورت یک نرم افزار اندرویدی تولید شده و قابلیت‌های فراوانی از جمله پیدا کردن رتبه سایت شما و رقبا و بررسی روزانه میزان پیشرفت رتبه سایت شما در گوگل، گزارش روزانه در نرم افزار و بصورت پیام و امکان ارسال گزارش به نرم افزار اکسل را دارد. نرم افزار جت سئو یک ابزار رایگان برای یافتن رتبه سایت در گوگل می‌باشد. از ابزارهای جانبی این نرم افزار می‌توان به ابزار بررسی رتبه الکسا سایت اشاره کرد.


[ بازدید : 416 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]